Přes křižovatku denně jezdí Radek Lípový z Vacenovic, který pracuje v Kyjově. Podle něj kruhový objezd určitě přivítají všichni řidiči osobních aut. „V současné době dostat se od Milotic nebo od staré čerpací stanice je v čase dopravní špičky téměř nemožné," řekl.

Problémy ale podle něj mohou mít větší auta. „Náklaďáky a autobusy to budou mít asi složitější s brzděním od svatého Rocha a potom také s rozjížděním z Kyjova do kopce. Další otázkou je pohyb kamiónů po tomto kruhovém objezdu. Spousta náklaďáků totiž jezdí do kyjovské sklárny. Pokud tedy pojede kamion od Vlkoše, bude muset prokroužit celým objezdem. Ta stejná situace nastane, pokud by jel od sklárny směrem na Brno," myslí si řidič.

Plán budoucího kruhového objezdu v Kyjově i se zaznačenými přeložkami a parkovištěm u Nového světa. Na budoucí řešení křižovatky je zvědavý. „Nebude to jednoduché zadání pro projektanta. Ten si s tím bude muset dobře poradit. Kyjov tento kruhový objezd potřebuje jako sůl. Spoustu let se o něm jen mluví," dodal. Naráží tím na první zmínky o kruhovém objezdu, které jsou staré více než čtyři roky.

Ředitelství silnic a dálnic očekává, že při stavebních pracích bude muset omezit provoz křižovatkou. „Celková uzávěra nastane jen v poslední etapě výstavby v délce asi tří dnů, objízdné trasy v současné fázi přípravy nejsou stanovené," sdělila mluvčí Ledvinová.

Rondel má mít celkem pět ramen. Přibude totiž parkoviště pro restauraci Nový svět, které vznikne na dnešním volném prostranství na jih od venkovního posezení.

Kvůli úpravám bude nutné zpracovat nová napojení. Na stávající silnici první třídy od Vlkoše počítá Ředitelství silnic a dálnic s pracemi téměř na sto sedmdesáti metrech, dále s přeložením silnice v Havlíčkově ulici jižně 
i severně od křižovatky, přeložením chodníků v délce sedmadevadesáti metrů, položením nového chodníku mezi Havlíčkovou a Vlkošskou ulicí a doplněním 
cyklostezek. Podle současných odhadů náklady přesáhnou dvaadvacet milionů korun.

Z nákladů státní podnik zaplatí více než dvacet milionů. „Kyjov doplatí necelé dva miliony. Parkoviště restaurace bude soukromou investicí," informovala Ledvinová. Zapojení města upřesnila mluvčí kyjovské radnice Barbora Horehleďová. „Podílet se bude stavbou doplňující infrastruktury, jako jsou chodníky nebo například veřejné osvětlení," sdělila mluvčí.