Ta má být na unikátní vodní cestě první nově postavenou po osmdesáti letech. Jenže republikovému Ředitelství vodních cest ještě chybí poslední z trojice stavebních povolení. „Řízení je v současné době přerušeno,“ sdělil v úterý Petr Holeček, mluvčí krajského úřadu.

Ten stavebníka vyzval, aby ještě doložil doklady týkající se vlastnických práv či posouzení navrhovaného založení plavební komory a zajištění pilíře stávajícího jezu. „Požadavek aktuálně řešíme a podklady doplníme. Předpokládaný termín vydání pravomocného stavebního povolení je v říjnu 2020 a bezprostředně poté plánujeme zahájit výstavbu,“ uvedl vedoucí majetkového oddělení Ředitelství Jan Bukovský s tím, že pravomocné stavební povolení pro práce na slovenské straně i pro mosty přes kanál v Česku má.

Novinka má umožni napojení Baťova kanálu až na Hodonín, a to jak díky nové plavební komoře, tak úpravě hraniční říčky Radějovky. Vše má stát vyjít na 234 milionů korun.