Spor, který trvá ve Veselí už patnáct let, nabral na posledním zasedání zastupitelstva nečekaný obrat. Vedení města totiž plánovanou přeložku silnice I/54 neodhlasovalo. Cesta, která vede od hlavní veselské křižovatky směrem na Blatnici, tak prozatím zůstane. Lidem ze sousedního sídliště se ulevilo, vyhráno však ještě nemají. Záruku, že se jednání o přeložce za čas nevrátí na stůl, jim radní nedali.

„Důvod, proč jsme přeložku „stáhli“, je jasný. Je to posudek, který zpracovalo Ředitelství silnic a dálnic. Jeho výsledkem je, že stávající křižovatky lze nahradit pouze kruhovými objezdy a není potřeba stavět přeložku,“ uvedl starosta města Martin Bedrava.

Podle něj znamenal původní záměr krok dopředu. „Nebylo to o tom mít přeložku za každou cenu, i když je podle mě nejlepším řešením. Ukázalo se ale, že problémem není jen předělání stávající křižovatky na kruhovou,“ doplnil Bedrava.

Budou kruháče

Dva kruhové objezdy by měly nejdřív ulevit silničnímu tahu I/55 z Břeclavi do Uherského Hradiště směrem na Blatnici a Moravský Písek. Další by měl časem vzniknout u obchodu Billa a poslední směrem na Kozojídky. Řidiči se jich však dočkají nejdříve v roce 2030.

Veselská opozice se po celou dobu sporů přikláněla na stranu obyvatel Chaloupek. Od původního záměru podle sociálního demokrata Ivana Ohlídala současnou radniční koalici odradila tíha stížností.

„Doprava by se přeložkou mírně zlepšila, ale podle provedených expertíz ne natolik, abychom snížili na minimum problémy s životním prostředím lidí z Chaloupek,“ sdělil Ohlídal.

Veselí je rarita

Podle zakladatele občanského sdružení Chaloupky a předsedy Hnutí za lepší bydlení Jiřího Nevrkly se jiná města snaží vytlačit kamionovou dopravu, zatímco Veselí zůstává celorepublikovou raritou. Hustý provoz dál vede přes město.

„Těch patnáct let se snažíme prosadit obchvat, aspoň malý, ale nikdo nás nechce slyšet,“ dodal Nevrkla.