Kyjovská radnice šetří. Výdaje úřadu v posledních letech trvale stoupají, proto je chce vedení zastavit. Hledá cesty k efektivnějšímu úřadování. Cestu vidí ve slučování odborů. Místa šéfů dosavadních odborů zanikají. Radnice uspořádala výběrové řízení, ze kterého vzejdou noví vedoucí. Ti minulí zůstanou na úřadě. Někteří zřejmě v nižších pozicích než dosud.

„Stávajícím vedoucím jsme garantovali místo na úřadě, byť by to bylo na úkor referentů,“ uvedl tajemník Městského úřadu v Kyjově Milan Jagoš.
Žádné masivní propouštění podle něj v současnosti radnice nechystá. „Propouštění není na pořadu dne. Čekají nás spíš přesuny v rámci úřadu,“ potvrdil starosta Kyjova František Lukl.

Příští rok by ale několik lidí mohlo přijít o místo. „Do konce prvního čtvrtletí příštího roku dojde k menšímu propouštění tak, abychom zastavili růst provozních výdajů úřadu,“ připouští tajemník.

O vedoucí pozice je zájem

Všichni dosavadní vedoucí odborů se přihlásili do výběrového řízení na šéfy nových odborů, až na jednoho, který jde do důchodu. Všichni splňují podle tajemníka požadavky úřadu na odbornou způsobilost pro nabízené funkce. O vedoucí místa na některých odborech je velký zájem. Při hledání šéfa odboru majetku má komise na výběr z dvanácti uchazečů.

Obyvatelé Kyjova by na radnici bloudit neměli. „Žádné stěhování na úřadě nechystáme,“ řekl Milan Jagoš.

Radnice v současnosti hledá cesty, jak zefektivnit svou práci a snížit provozní náklady. Tajemník má předložit svoje návrhy radě města do konce ledna.
Do podobného zeštíhlování úřadu se pustila v minulosti i radnice ve Veselí nad Moravou.

„Očekáváme, že slučováním odborů ušetříme pět a půl milionu korun. Čtrnáct lidí odešlo, někteří z nich do důchodu,“ sdělil místostarosta Veselí nad Moravou Miloš Kozumplík. Úspora nákladů na úřadování se podle něj projeví až v příštím roce.