Ve středu jednadvacátého října se koná schůze odborníků s vedením strážnické radnice, které by mělo odsouhlasit zahájení provozu služby. „Hlášení závad bude mít dvě oblasti. První bude sbírat podněty obyvatel, kteří zavolají a upozorní na problém. Druhou oblastí bude aplikace, ve které mohou lidé přímo označovat problémové místo přímo na mapě a dopisovat komentáře," přiblížil informatik městského úřadu ve Strážnici Vladimír Koupil.
Pracovník dohlížející na aplikaci pak zadá po přijetí ohlášení dobu opravy a postup řešení problému. „Může to být nefunkční osvětlení nebo třeba uschlá zeleň. Software se teprve vyvíjí. Spuštění plánujeme již na letošní rok, náklady dosahují asi sedmi tisíc korun ročně bez daně," doplnil Koupil.
Například v Kyjově je v současnosti na mapě vyznačených asi dvacet závad z posledních měsíců, více než dvě třetiny jsou už vyřešené. Podobný ohlašovací systém má i Hodonín. O závadách mohou jeho obyvatelé informovat přes stránky ZmapujTo s odkazem na městském webu. „Portál funguje od června tohoto roku, momentálně město využívá zkušební verzi," uvedla mluvčí hodonínské radnice Hana Rakusová.
Projekt konsolidace IT infrastruktury se zaměřuje především na obnovení a rozšíření technologické skladby na úřadě o servery, diskové pole a zálohovací systém. Součástí je i nákup digitalizačních jednotek, řešení digitalizace a ukládání dokumentů. „Úprava rozhodně zlepší fungování úřadu. Hlášení poruch navíc umožní rychlé a přehledné zjišťování nedostatků," řekl strážnický místostarosta Walter Bartoš.
Proměna informačních technologií za dva a půl milionu má být hotová do třicátého října. Městu se podařilo získat dotaci z Evropského fondu pro regionální rozvoj, z něhož by mělo přitéct pětaosmdesát procent z celkové částky.