Ještě na podzim loňského roku bylo dvojité čekání na zelenou u semaforů podél opravované trasy na denním pořádku. Od května už by semafory řidiče zdržovat neměly vůbec. Ředitelství silnic a dálnic má totiž opravy na silnici I/54 brzy dokončit.

„Slib je takový, že by mělo být do konce dubna hotovo, pokud se opět neobjeví nějaké problémy,“ potvrzuje referent provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic Karel Dvorský. Podle něj se práce na opravě silnice protáhly kvůli špatnému podloží cesty.

Zhruba šest kilometrů dlouhá betonová silnice však lidem nezaručuje zrovna nejpohodlnější cestování. „Do Blatnice jezdím dva až třikrát týdně a silnice je to hrozná. Musím jet celkem pomalu, abych si nezničil auto,“ posteskl si Marek Janoušek ze Vnorov.

Beton či asfalt?

Jiného názoru je však právě Ředitelství silnic a dálnic, které si betonovou cestu pochvaluje. „Kromě poruch je to povrch kvalitní. Betonová silnice navíc vydrží několikanásobně déle než asfalt,“ míní Dvorský.

S tím souhlasí i starosta Blatnice pod Svatým Antonínkem Josef Vavřík, podle nějž blatnická radnice o vybudování asfaltky do Veselí usilovat nebude. „Cesta vydržela sedmdesát let. Vydržela víc než tisíc asfaltek v této republice, které se musí každé dva roky sfrézovat. I proto jsem spíš pro to, aby zůstala silnice betonová,“ uvedl starosta.

Ředitelství o vytvoření nové asfaltové cesty také nepřemýšlí. V plánu není ani varianta položení asfaltu na současnou betonovou cestu. „Pokud bychom položili asfalt na beton, dělalo by to problémy, protože se asfalt umí odlupovat,“ říká Dvorský.

Opravy na cestě do Blatnice se prováděly na etapy. Cesta byla v jedné části průjezdná pouze jedním směrem. Dopravu zde během oprav, které trvaly celkem tři roky řídil semafor.

Na popud stížností

Do oprav cesty z Veselí do Blatnice se pustilo před lety Ředitelství silnic a dálnic kvůli stížnostem na její špatný stav. „Opravovali jsme odvodnění, seřezali jsme krajnice, prohloubili příkop. Někde jsme zrušili nepovolené vjezdy na pole. A to tak, aby nebylo těleso silnice zavodněno, aby z něj voda vytekla, protože to bývá často problém,“ doplnil Dvorský.

Náklady na opravu silnice první třídy se vyšplhaly ke čtyřiceti milionům korun.

Přestože dopravu na trase už nebudou ztěžovat semafory, řidiči musí být při jízdě stále opatrní. Na silnici dnes totiž stále zůstávají dvě asi pětimetrové díry, které musejí auta objíždět.

Další opravou, kterou má Ředitelství silnic a dálnic v plánu, je kostková cesta u Velké nad Veličkou. Prozatím ale na opravu chybí peníze.