„Když se ráno zjistilo, že pohyb půdy začíná ohrožovat geometrickou polohu koleje, tak byla z bezpečnostních důvodů ve třináct hodin zavřena trať,“ informoval pracovník pro komunikaci Správy údržby železniční dopravní cesty Jiří Šťastný.

Podle něj k sesuvu došlo v úseku mezi stanicí Velká nad Veličkou a zastávkou Louka u Ostrohu. „Zřejmě začalo ujíždět podloží pod tratí, protože v této oblasti, kde je jílová půda, poslední dobou více pršelo,“ snažil se odhadnout, co se stalo.

Náhradní dopravu okamžitě zajistily České dráhy. „Autobusy budou jezdit po celou dobu, dokud nebude obnoven provoz,“ ujistil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Upozornil přitom na možné komplikace, kdy musí cestující počítat s přestupy i omezením přepravy jízdních kol.

Během pondělí už bylo jasné, že situace je komplikovanější, než se zdálo.

„Degradace podloží je natolik velká, že si to vyžádá větší zásah. Náklady na něj se odhadují až na dvacet milionů korun. Optimistický odhad je takový, že do prázdnin bude trať uzavřená,“ uvedl nejnovější informace Pavel Halla ze Správy údržby železniční dopravní cesty.