„U nás je všechno drahé, například dětský sunar stojí na Slovensku skoro dvakrát více než v Hodoníně,“ řekla Katarína Poláková ze slovenského Brodského. Podle ní jezdí do hodonínských velkoobchodů za nákupy stále hodně Slováků. „Nakupuji v Česku už skoro patnáct let, když mi něco chybí, zajedu si sem. Vyjde to laciněji, i když si proměním slovenské koruny s horším kurzem na české,“ dodala Poláková.

„Celá řada zákazníků pochází ze Slovenska a to vzhledem k tomu, že bezprostředně za hranicemi se nacházejí větší lokality jako například Holíč a Skalica,“ uvedl tiskový mluvčí obchodního řetězce Kaufland Michael Šperl.

Podle manažera hodonínské Hypernovy Daniela Korce naši východní sousedé nejvíce nakupují zboží jako máslo, mléko a olej. Obyvatelé slovenského Holíče to navíc mají do Hodonína ještě o maličko blíž než do obchodního domu ve Skalici.

„Jezdím sem každý týden. A takových je hodně. Snad polovina obyvatel Holíče,“ poznamenal Milan Baláž z Holíče postávající před hodonínským Kauflandem.

Podle slov prodejců i zákazníků je v českých supermarketech i větší výběr. Vše je prý důsledkem větší konkurence mezi obchodními řetězci. Nemalý podíl na tomto trendu má také rozdílná daňová politika Česka a Slovenska.