Akce se pravidelně účastní všechna tři velká města hodonínského okresu. Kyjovští mají pro letošní rok jasno. Stěžejní pro ně bude nejstarší regionální folklorní festival v republice. „Propagovat a prezentovat budeme především Slovácký rok v Kyjově. Pomohou nám k tomu určitě tiskoviny, které jsme připravili," informovala referentka cestovního ruchu kyjovského městského úřadu Dana Sedláčková.

Aby si případní zájemci dokázali představit, co v Kyjově čtyři dny v srpnu uvidí, je pro ně připravená názorná ukázka. „V doprovodném programu na pódiu vystoupí Slovácký soubor Kyjov s asi půlhodinovým pásmem," prozradila referentka.

Ta si od účasti na veletrhu Regiontour mimo jiné slibuje, že se zástupcům města podaří získat nové kontakty a načerpat inspiraci. „Stále platí, že se jedná o jeden z nejlepších způsobů, jak se dozvědět, co se v oblasti cestovního ruchu právě děje. Jaké jsou nové trendy a směry," myslí si Sedláčková.

Podobný názor sdílí i Renata Polišenská z regionu Slovácko. „Regiontour je jeden z článků celkové marketingové propagace regionu. Je nutné, abychom byli vidět i na veletrzích i výstavách. V letošním roce se zúčastníme deseti podobných akcí," sdělila Polišenská.

Ve stánku Jihomoravského kraje nebudou chybět ani delegáti z Hodonína. Lákat návštěvníky chtějí na plánované jednorázové akce a především na cykloturistiku a vodní a vinařskou turistiku. „Zaměstnanci Informačního centra Hodonín a dalších měst Slovácka na stánku poskytnou zájemcům veškeré informace o možnostech ubytování, termínech akcí, ale i náměty a doporučení. K dispozici bude řada propagačních materiálů, které mají do Hodonína přitáhnout turisty," uvedla mluvčí hodonínské radnice Barbora Lahová.

Veletržní nabídka z Veselí nad Moravou představí více i méně významné turistické cíle. „Chceme poukázat na zrekonstruovaný Panský dvůr včetně expozic, k němuž vloni vyšel nový informační leták. Dále na novou rozhlednu na Radošově a s ní spojené naučné stezky, veselskou pobočku Galerie Joži Uprky, větrný mlýn v Kuželově a rodný dům bratří Uprků v Kněždubu," vyjmenoval za Turistické informační centrum Veselska Lukáš Báborský. Příchozí se na veletrhu seznámí také s novinkami unikátní vodní cesty Baťova kanálu. Ten tradičně mívá vlastní stánek.

Podle mluvčí brněnských veletrhů Markéty Kamenické využije příležitost oslovit třicet tisíc příchozích celkem 983 firem z dvaadvaceti zemí, které seznámí s horkými novinkami pro letošní turistickou sezonu. „Pro návštěvníky je připravená komplexní prezentace možností, jak trávit volný čas. Její součástí je gastronomický festival, řemeslný jarmark nebo například cyklistická vesnička," obeznámila s částí programu Kamenická.