„Jsou součástí celé propagační řady této významné akce," informovala vedoucí kyjovského odboru sociálních věcí a školství Ilona Slaninová

Podle ní se autoři při tvorbě snažili dodržet barevnost a grafiku propagačních materiálů, které pro letošní ročník folklorního festivalu zvolili. „Jeden pohled přímo souvisí s grafickým podkladem plakátu a kalendáře. Ty ostatní jsme vytvořili v nadčasovém stylu," nastínila Slaninová.

Fotografie, které tvůrci pro jednotlivé pohlednice použili, pocházejí z archivu města. „Všechny akce, které si necháváme fotit, podléhají našim autorským právům. Snímky poté postupně při různých příležitostech využíváme. Takže na pohlednicích nejsou autoři nijak speciálně jmenovaní," uvedla vedoucí odboru.

Kromě plakátu, pohlednic a kalendáře plánují organizátoři Slováckého roku vydat i programový leták. Jedná se o skládaný tištěný materiál napsaný ve čtyřech jazycích, v němž lidé najdou stručný výčet toho, co je na festivalu čeká. „Momentálně je těsně před vytištěním, protože musí být připravený na veletrh cestovního ruchu. Příští týden jej povezeme do Brna na Region tour," řekla Slaninová.

Poté přijde na řadu sborník v podobě brožury. „Vydáme ho až na přelomu května a června. Termín závisí na dodaných podkladech. V něm už jsou popsané veškeré rozvrhy i s výčtem sponzorů," dodala Slaninová. Upozornila, že sborník obsahuje finální verzi programu pro všechny návštěvníky Slováckého roku.

Ten se v Kyjově koná vždy po čtyřech letech. Letos termín připadá na 13.16. srpna. Tradici má už od roku 1921. V období druhé světové války a po ní byl na nějakou dobu přerušený. Obnovy se dočkal v roce 1956.