Nyní pokračuje. „V sypání násypů v úseku od Starého Města směrem do Nedakonic a v úseku od Nedakonic směrem k Moravskému Písku provádíme sanační práce. Chystáme přípravné práce pro zakládání mostů, tedy šablony pro piloty, a připravujeme výstavbu propustků,“ aktuálně informoval za zhotovitelskou společnost Skanska Ondřej Šuch.
Zároveň přiblížil, že investor právě zajišťuje přeložky elektrických kabelů a v lednu se má pokračovat na přeložkách optických dálkových kabelů. „Všechny práce se provádějí a budou provádět v závislosti na klimatických podmínkách,“ podotkl mluvčí.
Doplnil, že na úseku v současnosti pracuje kolem tří desítek zaměstnanců společnosti Skanska. „Koncem ledna, až zahájíme výstavbu kanalizace, kapacity ještě posílíme,“ nastínil Šuch.
A také doplnil, že v okolí Polešovic nyní pokračuje spolupráce s archeology. „Prozkoumávají druhou polovinu hlavní trasy,“ uvedl mluvčí stavební firmy. Právě u Polešovic archeologové objevili čtyřicítku hrobů i s kostrami, a to zřejmě tisíc let starých.
Zmiňovaným investorem dvoumiliardové části dálnice je republikové Ředitelství silnic a dálnic. „Stávající dvoupruhové uspořádání silnice I/55 přestává být kvůli narůstajícím intenzitám provozu kapacitně dostačující. Současná I/55 a taktéž II/427 navíc procházejí zastavěným územím obcí, takže vybudování D55 v nové trase přispěje ke zvýšení bezpečnosti obyvatel,“ vysvětlila už dříve mluvčí Ředitelství Lucie Trubelíková.
Po dálnici mezi Moravským Pískem a Starým Městem se mají řidiči poprvé projet v roce 2024. Součástí stavby je vybudování devíti mostů, dvou mimoúrovňových křižovatek a téměř půlkilometrové protihlukové stěny.