Přiznává, že s oblibou objížděl pivní festivaly a chutnal nápoje známějších, ale i méně komerčních značek. Také to ho „nastartovalo" k tomu, aby začal uvažovat o vlastním pivu. „Samozřejmě bych to sám nezvládl. Člověk by ani nevěřil, jak je pivovar na peníze a čas náročný," vysvětluje mladý muž. Je proto rád tomu, že ho v pivovarnickém snu podpořili jeho dlouholetí kamarádi Jan Pleša a Vladimír Tomeček.
Pivní kultura v České republice se podle něj v poslední době hodně změnila. „Už to není jako dřív, kdy spousta lidí přišla do hospody a dala si deset až patnáct piv," popisuje majitel Horňáckého šenku a upozorňuje, že lidé si dnes více hledí toho, co pijí. „Určitě se nebojí. V hospodě si radši vyberou nějaké speciální pivo. A to jen proto, aby ho ochutnali," zmiňuje se pivovarník.
Na malé a domácí pivovary jde v současné době narazit na každém kroku. Dokazují to i pivokošty, které lákají spíše na neznámé značky. „Vaření piva je teď hodně módní," myslí si Lukács.
Tvrdí, že se uživí každý, kdo se o pivo stará a nemyslí při tom jen na peníze. „U piva je v podstatě velký výnos, takže si každý myslí, že na něm rychle zbohatne," říká Veličan.
Správného pivovarníka však Ladislav Lukács pozná ještě jinak. „Když pivo vaří kvalitně a s láskou, uživí se vždycky. Taková piva mají díru na trhu," dodává.