Skleněný střep vylovila dívka při obědě z tatarské omáčky koupené v supermarketu. Na dně sklenky byl úlomek jiného skleněného obalu.
„Když jsem lžičkou vytáhla střep z lahvičky, byl to pro mě šok. Doufaly jsme, že jsme nespolkly nějaké další střepy,“ řekla Petra Vodičková z Bohuslavic. Na slavnostní oběd ji pozvala její teta.
„Dělal jsem zvěřinové medailonky a pozvala jsem své neteře. Když jedna z nich vytáhla z tatarky střep, pěkně nám klesla brada. Nevěřila bych, že je něco takového možné,“ vzpomínala na podivný objev Dagmar Růžičková z Bohuslavic. Tatarku většinou míchá sama. Už namíchaný, hotový produkt kupuje výjimečně.
Zprvu si podle jejích slov ženy myslely, že jde o nějaké vánoční překvapení. Po bližší prohlídce zjistily, že v omáčce je několikacentimetový úlomek ze dna skleničky. Obal od tatarky byl však neporušený. Muselo jít tedy o část jiné sklenice.
„Bály jsme se, že jsou v tatarce ještě další střepy. Abychom je třeba nespolkly, jídlo jsme musely vyhodit,“ předešla případnému úrazu Růžičková. Po nevydařeném obědě přemýšlela, co se vzniklou situací. Reklamaci ji vymlouvala dcera.
„Řekla, ať hodím tatarku do koše a pustím to z hlavy,“ dodala Růžičková. Nakonec se ale rozhodla obchodníky na situaci upozornit. Proto se vydala druhý den reklamovat skleničku do kyjovského Lidlu, kde ji před Vánoci koupila.
Reklamace měla rychlý průběh. Zjistilo se, že jde o výrobek, který dodává výrobce přímo pro řetězec. Vedoucí prodejny od ženy sklenici převzal a zjistil informace o výrobku. Po několika telefonátech se spolupracovníky bez zbytečných průtahů Dagmar Růžičkové vrátil peníze za vadné zboží a s omluvou jí nabídl bonboniéru.
„Takovou reakci jsem nečekala. Velice mile mě překvapila,“ pochvalovala si žena. Před reklamací očekávala, že obchod smete záležitost ze stolu, proto byla s průběhem reklamace spokojená.
„O peníze nejde, je to pakatel. Ale chci na to upozornit pro případ, že bychom měly nějaké zdravotní problémy,“ zmínila se Dagmar Růžičková.
Zdá se, že její obavy z dalších úlomků se nepotvrdí. „Jsem v pořádku. Doufám, že to tak zůstane,“ uvedla její neteř.
Podle zástupců supermarketu se s podobným případem dosud nesetkali. „Netuším jak se střep do sklenice dostal. Výrobní proces našeho dodavatele je pod neustálou kontrolou. Ihned po naplnění a uzavření výrobek opatříme pojistkou originality, jen tak můžeme garantovat stoprocentrní kvalitu. Její neporušený stav je nutné při nákupu vždy pečlivě kontrolovat,“ uvedla tisková mluvčí Lidlu Jitka Pivoňková.
Tatarka v Kyjově je podle ní vyprodaná. Pracovníci obchodního řetězce včera zkontrolovali pojistky neporušenosti u tohoto zboží na všech prodejnách Lidlu.