Zpracovatelé posudků Daniel Bubák, Pavla Žídková a Hana Koppová došli k závěru, že všechna zvažovaná rizika jsou přijatelná a záměr těžby společnosti Jampílek je tak proveditelný. Právě tyto argumenty však sklízely největší kritiku oponentů. „Hovoří se o dopravě, která odvozí dvě stě tun štěrkopísku za rok. Kde jsou však další vozidla, která budou odvážet zeminu a starat se o zázemí stavby? Domníváme se, že doprava bude nakonec v daleko větší míře," nastínila postoj starostka Uherského Ostrohu Hana Příleská. První ženu ostrožské radnice vzápětí doplnil její kolega z vedlejšího Moravského Písku Miroslav Dula. „Naše připomínky byly označené za bezpředmětné. My to tak nevnímáme. My tady totiž žijeme. V současnosti je to klidná lokalita, využívaná turisty či cykloturisty, raději bychom tam rozvíjeli síť cyklostezek než nákladní auta. Už nyní díky tomu, že Pískem prochází důležitý železniční koridor a závory máme prakticky neustále spuštěné, je u nás doprava neúnosná," argumentoval Dula.

VÍCE ČTĚTE V ÚTERNÍM VYDÁNÍ HODONÍNSKÉHO DENÍKU ROVNOST

JIŘÍ KORDOVANÍK

ZUZANA ČERNÁ