Musel jako ostatní řešit v pětihodinovém limitu úkoly z praxe i teorie. „V teorii jsme například řešili krystalovou strukturu supravodičů nebo syntézu léčiva, které se používá pro léčbu závislosti na nikotinu. To bylo zajímavé," uvedl pro Televizi Slovácko nadaný student, který si pochvaloval i to, že si mohl povykládat o různých tématech s lidmi z celého světa.

Aby se ale mohl na mezinárodní finále olympiády do Washingtonu vydat, musel na sobě hodně pracovat. Pomáhal mu v tom i jeho pedagog Jiří Ondráček. Například tím, že mu radil při praktických úkolech v laboratořích nebo i tím, že mu zajišťoval návštěvu různých seminářů či školení. Dal mu také volnou ruku při výuce, pokud bylo nutné si něco připravovat právě pro účely olympiády.

Mladík se navíc musel do Washingtonu postupně „prokousat" už od školního kola chemické olympiády. Ani vítězství v národním kole nestačilo. Bylo ještě třeba dostat se po speciálním soustředění do výběru čtyř nejlepších z celé republiky.

Úspěšný student se chemických olympiád účastní už od základní školy. Specializuje se na organickou chemii a biochemii, na různé pochody metabolismů, různé reakce organické, například jak probíhá dýchání.

O tom, že je Kamil skutečně výjimečný, svědčí i fakt, že jej Masarykova univerzita ocenila jako mimořádně nadaného studenta zvláštní dotací.