Cestující se mohou nejen kochat výhledem do přírody, ale ti mladší se dokonce mohou bavit hrou. Za úspěšné provedení pak na ně čeká sladká odměna. Především tady ale ožívá železnice, z níž osobní doprava vymizela už v závěru minulého století. „Na letošní prázdniny jsme připravili první víkendové jízdy s historickým motorovým vlakem M240 po naší trati, a to z nádraží Uhřice do stanice Krumvíř,“ sdělil vlastník železnice Martin Dvořák.

Zmiňovaný motorák má kapacitu šestapadesát míst. „Líbilo se nám, jak je přichystaná zábava pro děti, když čekají na příjezd vláčku. Výtvarná dílnička, hledací soutěž s vláčky nebo celý vagón připravený jako dětský koutek i s přebalovacím pultem. Také nabídka občerstvení byla velká. S výletem samotným vlakem jsme byly také spokojení,“ zhodnotila jednu z prvních jízd Zážitkové železnice a pobyt na uhřickém nádraží Eliška Šebestová.

Zdroj: Deník/Petr Turek

Novinku v podobě Zážitkové železnice pozitivně vnímá i starosta Uhřic Petr Tihelka, a to především díky tomu, že obohatila víkendovou nabídku vyžití v regionu a přinesla nové atrakce hlavně dětem.

Při prvních jízdách byl vlak slušně zaplněný, ale také nabízel ještě několik volných míst, tedy aspoň v sobotu. Nedělní poslední vlak byl pak už plně obsazený. „Jezdíme podle jízdního řádu každou sobotu a neděli, z Uhřic vyjíždíme v 11.00, 13.15 a 15.30,“ přiblížil Dvořák.

Nová cyklostezka a její okolí ve Bzenci-Přívoze.
VIDEO: Moravská Sahara na kole? Díky nové stezce ve Bzenci jedou lidé bezpečně

Cesta do Krumvíře s průjezdem zastávek Dambořice, Bohumilice a Klobouky trvá zhruba čtyřicet minut. Po přibližně čtvrthodinové technické přestávce v Krumvíři se pak cestující vracejí zpátky na nádraží v Uhřicích. Tam na hosty čeká ještě řada dalších atrakcí, jako například skákací hrad, pískoviště či připravení poníci. Občerstvení si příchozí mohli dopřát ve Velbloudí oáze nebo v barovém vozu Balm. „Pochází z poloviny šedesátých let a je přizpůsobený k využití na barový vůz,“ přiblížil předseda Klubu přátel kolejových vozidel Jiří Kotas.

Z jeho sbírky je na uhřickém nádraží také bývalý služební vůz, který nyní slouží dětem pro hraní.

Průjezd motorového vlaku Zážitkové železnice oživil také železniční přejezdy na silnicích, a to jak mezi Násedlovicemi a Žarošicemi, tak i mezi Kašnicí a Krumvířem.

Lidé mohou v Hodoníně na poštu už jen na pobočku ve Velkomoravské ulici.
První den s jedinou poštou v Hodoníně: V Bažantnici nadávají všichni, zaznělo

Jak dodal Martin Dvořák, jeho společnost TMŽ má ale na celkem šestnáctikilometrové trati z Uhřic až do Čejče mnohem rozsáhlejší plány. Mezi nimi je jak půjčovna kol v Uhřicích, tak vybavení atrakcemi i na dalších zastávkách či příjezd parního vlaku na zdejší dráhu. Vše má tak směřovat k vytvoření zábavního parku, jehož očekávaný předpoklad roční návštěvnosti v plném provozu je až padesát tisíc návštěvníků.