Pod ní je už více než dva a půl tisíce podpisů, převážně odpůrců překladiště ze Slovenska. Své podpisy přidávají ale také lidé z jiných zemí, včetně Moravy. „Podepisuji, protože jako archeolog a častý návštěvník Holíče a okolí nemůžu souhlasit s tímto znásilněním dochované kulturní krajiny posledních století, která má nejen obrovskou výpovědní hodnotu k otázkám naší minulosti, ale také neuvěřitelný půvab a ráz, který by tato výstavba navždy zničila,“ přiblížil důvody pro podepsaní petice například Vojtěch Nosek z Brna.

Tu podpořila také organizace Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu. „Kritikou výstavby tohoto překladiště se zabýváme od října loňského roku, kdy začalo hodnocení vlivů na životní prostředí, takže vítáme, že místní občané zahájili tuto petiční iniciativu, neboť taková stavba nepatří do území s historickými, kulturními a přírodními hodnotami,“ uvedl předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Připomněl, že Česká republika už v lednu požádala o podrobné přeshraniční posouzení vlivů. Upozornil také na to, že lidé z Česka zatím tvoří zatím jen dvě procenta mezi signatáři online petice. Podpisové archy proti výstavbě logistického centra chce petiční výbor následně předat slovenským ministerstvům životního prostředí, hospodářství, dopravy, kultury a také holíčské radnici a kopčanskému obecnímu úřadu.

Investor se pokusil získat stanovisko o hodnocení vlivů svého záměru na životní prostředí už loni, ale v listopadu svoji žádost stáhl. Podle Patrika se však dá očekávat druhý pokus od firmy druhý pokus.

Se stavbou celého areálu se mělo podle oznámení investora začít už v posledním čtvrtletí roku 2022. Hotový by měl být v roce 2025. Logistické centrum mělo být koncovým i výchozím bodem kapacitní trasy mezi Dálným východem a střední Evropou s přeložením až milionu kontejnerů za rok. Zboží se mělo přepravovat především po vodě s využití černomořského přístavu Constanta. V první etapě se ale u Holíče počítalo zejména s překladištěm kontejnerů na železnici a také s kamiony. Následný rozvoz měl směřovat zejména na západní Slovensko, východní a střední část České republiky a do Polska.