Své o tom ví i Jiří Martinec, který u rizikového místa bydlí. „Jsem pro. Když jede člověk od Kyjova, ani neví, komu má dát přednost,“ poukázal muž na složité dopravní řešení.

Potíže v dopravě se ještě zvýšily, když na značce zmizelo vyznačení vedlejší polní cesty. „Řidič jedoucí z Hovoran na stopce neví, kam až může vjet. Stojí tedy v trase tomu, kdo přijíždí směrem od Hodonína a jede rovně na vedlejší cestu. Ten má mít přednost,“ popisoval situaci místostarosta Hovoran František Kučera.

Jasno má udělat právě nový kruhový objezd. Silničáři dávají dohromady potřebné dokumenty. V návaznosti na výstavbu rondelu se dělníci zřejmě vrhnou i na opravy průtahu vedoucího přes Hovorany až ke Svatobořicím-Mistřínu. „Oprava silnice je nutná, jsou tam všude díry, je to v hrozném stavu,“ upozornil Zahnaš. Kvůli lepší přehlednosti na křižovatce bude navíc potřeba odebrat část pravého břehu směrem od Čejče a asi tři metry pozemku u nejbližšího domu. Nutné bude i posunutí dvou autobusových zastávek.

Výstavba kruhového objezdu a oprava silnice proto nezačne dříve než v příštím roce. „Jsme ve stádiu projektování, vyřizujeme ještě stavební povolení a majetkoprávní vztahy. Plán celého projektu budu mít asi na konci března. V zimě bychom vyhlásili výběrové řízení na zhotovitele a na jaře příštího roku zahájíme výstavbu,“ uvedl Libor Olšák ze správy a údržby silnic.

Kvůli výstavbě rondelu budou nejspíše nutné četné uzavírky a objížďky. Variantou je odklon přes Čejkovice pro osobní auta. S uhrazením většiny nákladů, které se vyšplhají na 120 milionů korun, podle všeho pomůže evropská dotace.

BARBORA SKOČÍKOVÁ