Výbor státního fondu dopravní infrastruktury totiž před několika dny schválil jejich žádost o více než dvanácti milionovou podporu. „Zpracovali jsme projekt, který jsme přihlásili do tohoto dotačního titulu, kde je možná až stoprocentní podpora. A podařilo se nám získat dotaci podobně jako už dříve v Zarazicích na most přes Moravu,“ přiblížil veselský místostarosta Pavel Bouda.
Tentokrát jde o mosty s pořadovými čísly pět a šest. Tedy jak ten u největšího veselského sídliště Hutník, tak ten další ve směru k železniční stanici Blatnice pod Svatým Antonínkem. „Nyní budeme na radě řešit další postup. To znamená zadání výběrového řízení na zhotovitele tohoto díla,“ pokračoval místostarosta.
Mosty mají být opravené do konce příštího roku. Práce se budou provádět i na spodní straně mostu. „Vybraný zhotovitel si tak bude muset zajistit na nezbytně nutnou dobu výluku. Proto se také budou muset oba mosty opravovat souběžně,“ sdělil Bouda.
Dvojice mostů se klene nad téměř sto let starou tratí mezi Veselím nad Moravou a Novým Mestom nad Váhom, na níž až do Myjavy platí jihomoravská integrovaná jízdenka. Nejvíce unikátní část této dráhy se nachází až za státními hranicemi. „U vlakové zastávky Brestovec se nachází pomník věnovaný výstavbě železničního tunelu generála Štefánika. Tunel byl vystavěn v letech 1923 - 1926, má délku skoro dva a půl kilometru a byl svého času nejdelším v Československu,“ přiblížil pro Deník zajímavost dopravní publicista Tadeáš Richter.