aké proto se komise školství a mládeže ve Veselí nad Moravou přiklonila k návrhu zbourat skleník, který řadu let využívali žáci základní školy Hutník. Učili se pěstitelským dovednostem. „Skleník v dřívějších dobách sloužil k výuce. Současné osnovy takové vybavení školy nevyžadují, objekt proto nebyl nijak využívaný," vysvětlila rozhodnutí komise mluvčí veselské radnice Petra Pavková. Skleník veselské základní školy v současné době výuce dál sloužit ani nemůže. Alespoň tak, jak nyní vypadá. „Je v havarijním stavu. Zásah je nutný. Existovaly dvě varianty řešení skleník buď opravit, nebo zbořit. Právě druhou možnost komise nakonec odsouhlasila," nastínil ředitel základní školy Hutník Josef Gajoš.

Mimo jiné i nynější podoba byla vodítkem k radikálnímu rozhodnutí. „Město uvažovalo také o možnosti opravy. Náklady ovšem byly příliš vysoké," informovala Pavková.

Radní dostali na stůl dva návrhy rekonstrukce. Jeden počítal s částkou dvou milionů a sto tisíc korun. Druhý, o něco levnější, zahrnoval náklady ve výši milionu a půl.

Komise školství následně vyčíslila, že zbourání objektu městskou kasu zatíží jen sto pětatřiceti tisíci korunami. „Rada města proto rozhodla skleník zbourat. Komise se k tomuto kroku přiklonila," objasnila mluvčí veselské radnice.

Co bude s prostorem pod školním skleníkem poté, co půjde k zemi, zatím není jasné. „Využití stávajícího místa jsme zatím neřešili. Podle mě přichází v úvahu, že prostor pod úrovní terénu necháme zavést a suť odklidit," předpokládá Gajoš. Tím by se místo mohlo využít i pro další výuku. „Mohla by tam vzniknout například venkovní učebna pro přírodopis," vyjádřil myšlenku Gajoš.

S tím, že pracovní výchova pomalu opouští školní osnovy, se potýkají i jiné vzdělávací instituce na Hodonínsku. „Podle programu nám na tento předmět vychází jen jedna hodina týdně," upozornil ředitel základní školy Marie Kudeříkové ve Strážnici Petr Tomeček.

Doplnil, že škola se i tak snaží žákům v těchto hodinách zajistit, aby z nich měli co možná největší přínos. Školáci tak pracují na rozvoji areálu. „Starají se například o novou výsadbu, o dřeviny, které nyní okolo školy rostou," popsal náplň předmětu Tomeček s tím, že v budoucnu zázemí ještě rozšíří. „Máme v plánu vysoké záhony, kde by byly ukázky květin," uvedl ředitel strážnické školy.

Takové plány považuje zahradnický odborník Milan Bruchter za velmi přínosné. „Pokud děti bydlí v paneláku, tak aspoň na základě pěstitelských činností mohou získat povědomí, jak to může fungovat na zahradě," nabídl svůj pohled Bruchter.