„Rekonstrukce má být hotová 24. srpna otevřením podjezdu a ke konci měsíce i podchodu. Podle posledních zpráv budou práce hotové v dohodnutém termínu,“ informoval mluvčí veselské radnice Jakub Zbořil.

Pro auta do tří a půl tuny, autobusy a dopravní obsluhu v současnosti platí objízdná trasa ulicí Na Drahách, přes dva železniční přejezdy na Hutník a Dvořákovu ulici. „Směrem na Blatnici nebo Kozojídky se člověk zdrží asi o pět až deset minut. Problém je, když tu na úzké silnici potkáte autobus,“ popsala situaci tamní obyvatelka Drahomíra Dvorská.

Hodonínská cyklověž se brzy otevře.
Ochrání kolo před zloději. Cyklověž v Hodoníně je hotová, v Břeclavi už funguje

Automobily nad tři a půl tuny musejí jet objížďkou přes Blatnici pod Svatým Antonínkem, Slavkov u Brna, Hluk a Uherský Ostroh. Chodcům slouží od konce července dočasný chodník, který vede napříč kolejemi podél mostu.

Není to nebezpečné, protože do konce srpna je zcela vyloučen i provoz vlaků v úsecích Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště a Veselí nad Moravou - Velká nad Veličkou. Cestující musí náhradní autobusovou dopravou. „Zajišťuje ji dopravce, který o ní informuje prostřednictvím svých zaměstnanců na místě, webových stránkách a vývěskách ve stanicích,“ ujistil cestující mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Současné opravy jsou poslední fází rekonstrukce hlavního nádraží, která má být hotová do 2. října. Náklady činí přes 1,3 miliardy korun.

Veselští se před rekonstrukcí snažili prosadit i zvýšení podjezdu kvůli obtížím projíždějících kamionů. Pro technickou náročnost případného řešení ale železničáři k takovému kroku nepřistoupili.

JAN KUCHTA

Mlékomat. Ilustrační fotografie.
Boom vystřídal boj o přežití. Mlékomaty drží stálí zákazníci, noví nepřibývají