Začátek srpna. V tomto období by měly začít práce na druhé a třetí etapě průtahu Moravským Pískem. Včera se na tom dohodli zástupci Jihomoravského kraje, Správy a údržby silnic, starosta Moravského Písku a firma Strabag. Rozsah prací však bude omezený.

„To podstatné, co jsme domluvili, je, že vzhledem k uzavírkám v Bučovicích, Petrově a Uherském Ostrohu můžeme v letošním roce dělat jen takové práce, které neomezí dopravu přes Moravský Písek,“ uvedl vedoucí oblasti Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Martin Bedrava.

První úpravy se týkají mokřadu u silnice I/54. „Silnice, která je přimknuta k mostu, se bude odkládat asi řádově o dvacet, třicet metrů k mokřadu, aby se tam vytvořilo lepší křížení. V místě tohoto křížení vznikne nové zemní těleso,“ doplnil Bedrava. Ten zároveň dodal, že stavba neomezí dopravu, protože bude mimo silnici.

Druhými úpravami poté projde část silnice směrem na Staré Město. „Ani ta však nebude úplně uzavřena, budou ji řídit světelné semafory,“ řekl jihomoravský radní Jaroslav Pospíšil.

Podle toho bylo hlavním účelem schůzky to, aby si práce na průtahu nevyžádaly úplnou uzavírku. Ta by totiž způsobila ještě větší zatížení Veselí nad Moravou. „Pokud by byl Moravský Písek normálně průjezdný, nedošlo by ke zhoršení situace ve Veselí nad Moravou. Tam by byly nejhorší dopady, protože veškerá doprava by se přesunula na Uherské Hradiště,“ reagoval Bedrava.

Moravský Písek ještě čeká na to, jak rychle se vyřeší situace se zprůjezdněním Petrova. „Pokud do třicátého září bude Petrov hotový a otevře se možnost, že kamiony budou z Veselí nad Moravou jezdit na Hodonín opět přes Petrov, uvažujeme, že se rozjedou další práce v druhé a třetí etapě,“ přiblížil starosta Moravského Písku Jan Tihlařík.

Ten dodal, že doplňkové práce okolo průtahu ještě potrvají. „Dělám doprovodný program, což znamená osvětlení a chodníky. Na ten ale ještě nemáme peníze ani projekt, takže ty budou až příští rok,“ vysvětlil Tihlařík.
Zástupci všech stran se shodují, že by práce na průtahu mohly skončit v příštím roce.

„Předpoklad je do konce příštího roku, a to na druhou a třetí stavbu. Strabag zakázku ale určitě stihne dřív. Je možné, že na podzim bude stavba hotová. Práce je tam ale ještě pořád dost,“ posoudil Bedrava.

Částka za zbývající dvě etapy se pohybuje okolo osmdesáti milionů korun. „Projekt je financován z regionálního operačního programu obnovy dopravní infrastruktury. Jedná se o evropské peníze,“ uzavřel Bedrava.