Při příjezdu každého dalšího stroje se dav přesouval a fotoaparáty nezvládaly cvakat spouští. Nejvíce obdivu patrně sklidil Antonín Pavelka z Napajedel, který dorazil na motocyklu s dřevěnými koly poháněném parou.

„Je to první motocykl na světě vyrobený jistým Ropelem. Ten předstihl o sedmnáct let Daimlera. Stihl ovšem vyrobit jen deset kusů. Na tom posledním se totiž zabil,“ vysvětlil Pavelka. Ten kdysi objevil podobný stroj v literatuře a poté i u známého. Protože jeho kus nebyl na prodej, vyrobil si repliku. Za pozornost stály ale i další exempláře.

„Z motorek čtyřválcový Laurin a Klement, u aut Tatra s karoserií Sodomka či u náklaďáků Praga valníček,“ vyjmenoval předseda pořádajícího Slováckého veteran car clubu Bronislav Trusík ty, které dostaly pro tento rok cenu pro vítěze jízdy Slováckem.

„Nebylo jednoduché vybrat oceněné. Všichni by si to zasloužili,“ zhodnotil místostarosta Kyjova Antonín Kuchař. Ten také poděkoval nadšencům, že přijeli do Kyjova ukázat místním historickou krásu, která připomíná, kde začínal technický vývoj.

Vůbec nejstarším v peletonu byl Renault 6 z roku 1904. Celkem bylo k vidění sto deset strojů od motokol až po autobus. Pokochat se mohli všichni, kdo se v sobotu v pravý čas vyskytli na trase od Uheského Hradiště přes Boršice či Ježov do Kyjova a poté při cestě přes Veselí nad Moravou až do Strážnice, kde byl cíl.