Odstartovaly z Uherského Hradiště a obědovou přestávku měli řidiči a další cestující na Masarykově náměstí v Kyjově. „Přijeli jsme v brněnské Zbrojovce vyrobené v roce 1934. Cesta byla příjemná, byla ale trochu horko, takže děti jsou trochu unavené, ale zvládají to,“ řekl po vystoupení z limuzíny Radim Višinka ze Zubří na Vsetínsku.

To domácí měli méně náročnou cestu. Ivo Cerman přijel na náměstí na Jawě Robot. „Je to jeden z první tisícovky kusů, které byly vyrobené. Je to motokolo o obsahu osmadevadesát kubických centimetrů. Má šlapadla, aby na něj nemusel být řidičský průkaz,“ představil spořivého veterána Cerman.

Ilustrační foto
Komunální volby v Hodoníně: polovina politických stran kandiduje letos nově

Robot má totiž spotřebu dva litry paliva na sto kilometrů. „Mám jej teprve prvním rokem a už jsem s ním jel do Jánských Lázní a stavil jsem také na Hrádečku, kde měl chalupu Václav Havel,“ svěřil se člen pořádajícího Slováckého Veteran Car Clubu, který vznikl před více než čtyřiceti lety v Uherském Hradišti.

Velký zájem měli příchozí také o vedle Robota stojícího světle modrého Harleye Davidsona VL 750 z roku 1942. „Je to civilní verze. Za sezonu s ním najedu zhruba osm set kilometrů, ale zbytečně ho nehoní, přece jen je to stařeček,“ pousmál se Miroslav Blažek z Kyjova.

Devatenáctý ročník jízdy historických vozidel Veteráni Moravským Slováckem viděli lidé v hodonínském i uherskohradišťském okrese.

Titul slováckého šampiona za nejlepší víno získaly Vinné sklepy Skalák za loňský Pinot Gris.
Rulandské šedé ze Skaláku ovládlo slováckou podoblast. S vůní po přezrálém ovoci