Radnice do zlepšení stavu investovala v květnu 120 tisíc korun. „Přibližně na čtyřnásobek se aktuálně rozšířil počet parkovacích míst v dolní části Sadové ulice. Ta je nově také jednosměrná,“ uvedla před pár dny mluvčí radnice Petra Kotásková.

Jenže řada místních je přesvědčená, že jde jen o iluzi řešení. „Parkovací místa jsou tam nyní jen vyznačená bílou barvou, ale auta tam parkovala už dřív a možná jich tam vešlo i víc,“ řekla Martina Janíková.

Hraniční kontrola v Hodoníně. První den uvolnění režimu pro cesty na Slovensko a ze Slovenska.
Na Slovensko i zpět. Lidé mohou na dva dny vycestovat bez testu

Další obyvatelé ulice si navíc stěžují i na to, že některá čerstvě vytyčená stání jsou ve vjezdech z rodinných domů. „Další jsou u bezbariérového přechodu, takže se u něj nedá zastavit tak, aby tam mohl nastoupit člověk s omezeným pohybem a invalidním vozíkem,“ poukázal důchodce Josef Schmied.

Místní ale upozorňují hlavně na to, že novinka vůbec neřeší podstatu problému. „Počet parkujících, kteří v naší části ulice nebydlí, zůstává stejný. Navíc jejich styl parkování je často nevybíravý a způsobuje nebezpečné situace, a vůči procházejícím dětem,“ tvrdí třeba Martin Hub.

Kritici z této části Hodonína by od vedení radnice přivítali řešení, díky němuž by v Sadovém mohli parkovat jen ti, kteří tam bydlí, případně vozy zásobování.

Hodonínské lázně. Ilustrační foto.
Rozhýbání turismu na Hodonínsku po koronavirové epidemii? Milionové výdaje navíc