„Jezdil jsem tudy i dříve a byla to katastrofa. Ani jsem se nemohl otočit,“ vzpomněl řidič autobusu Marián Ďuračka. Ve čtvrtek se linkovým autobusem vydal poprvé k nádraží „po novém“.

„Je to opravdu zdařilé. Jednak je to tady hezké, ale my, řidiči autobusů, oceníme hlavně řešení jednosměrkou. Je velmi pohodlné,“ zhodnotil svou první zkušenost řidič.

V těchto dnech se ještě v okolí objevují pracovníci při různých pracích, ale jde už jen o dodělávky. „Přednádraží je hotové. Už chybí jen pár drobností,“ uvedl starosta Bzence Pavel Čejka.

Díky opravám získal prostor i první kruhový objezd ve městě. Vznikl v místě dřívějšího rozcestí před železničním přejezdem do průmyslové zóny.

Z kruhové křižovatky ale nyní vedou směrem nádraží místo dřívější jedné, cesty dvě. Jednou se k vlakům přijíždí, druhou odjíždí.

Změnami ale prošly nejen cesty. „Dříve to byla opravdu ostuda města. Teď je to tady moc pěkné. Hlavně ta část před přejezdem do zóny potřebovala dát dohromady,“ pochválila nový vzhled místní pošťačka Zdeňka Jurasová. Až v době jarního tání sněhu zase vyrazí s poštou, nemusí se bát, že se celá smáčí v záplavě kaluží a bláta.

Každý, koho Hodonínský deník ve čtvrtek na místě oslovil, pěl ódy především na celkové řešení prostoru s množstvím nové zeleně. „Sledoval jsem to celé v průběhu oprav. Nejde jen o to, že je to teď upravené a silnice jsou asfaltové. Prostor před nádražím je teď samostatným areálem se vším všudy,“ myslí si Antonín Krejčí z Hulína, pro kterého se Bzenec stal přestupní stanicí v cestě do Kyjova.

„Letiště mezi Kyjovem a Miloticemi máme nyní jako náhradní místo toho, co nám v zrušili v Holešově. Mám tedy už delší dobu možnost pravidelně sledovat proměny Bzence, dodal amatérský letec.

Podle něj je přínosem velké množství nových laviček, kolem nichž je také vysázených mnoho nových stromů. Až ty vyrostou, stane se místo parkem, kde najde odpočinek nejeden z místních. Těm se prý za pár let vyplatí vyrazit si k nádraží jen tak na procházku.