Za práce na vnorovské komoře, která má délku necelých šedesát a šířku více než pět metrů, zaplatí státní podnik několik set tisíc korun. „Hlavním účelem je, aby se stavební i těsnicí prvky dostaly do původního stavu," sdělila Tomíčková.

To má zabránit dalšímu ničení komory ve Vnorovech. Z kasy Povodí Moravy na její obnovu půjde přibližně tři sta tisíc korun.

Průběžné opravy, které správce toku provádí přes rok, jsou podle ředitele obecně prospěšné společnosti Baťův kanál, Vojtěcha Bártka, nejdůležitější. Jak dále uvedl, zamčení kanálu a tím i ukončení sezony by však mělo být impulzem, aby se právě v tomto období udělalo na kanálu nejvíc práce. „Přes plavební sezonu by pro nás omezení, která jsou s opravami spojená, byla nepřijatelná," uvedl Bártek, což podle něj souvisí s množstvím turistů na Baťáku. „Budeme rádi, když v následujícím roce zdoláme rekord v návštěvnosti. Nejvíce však chceme, aby turisté byli spokojení a vraceli se k nám opakovaně," uvedl ředitel.

K tomu má sloužit i jedna z největších současných investic do Baťova kanálu. Tou je podle Bártka stavba nového přístaviště v Petrově. Zatím ale není jasné, kdy tamní kotviště slavnostně otevřou. „Přesné datum nevíme. Koncem příští plavební sezony by ale mohl začít jeho zkušební provoz," řekla petrovská starostka Eva Mlýnková.