Přitom podle smělých vizí se nový areál měl otevřít připlouvajícím lodím už loni. „Slyšel jsem, jak plánují rekonstrukci přístavu, moderně pojatou, na úrovni, žádné retro. Každopádně to nebude letos, ani příští rok a kdo ví kdy,“ posteskl si Luboš Dejdar z České Třebové, který si plavbu po Baťově kanálu oblíbil.
Vodní turisté podle něj ztrácejí o přístav zájem. Chybí jim hlavně zázemí. Potvrzuje to tamní rodák Rudolf Bauer. „Současný stav je hrozný a na obnovu nemá město peníze. Řada lodí kotví dokonce mimo přístaviště, takže jsou uvázané jen u stromů,“ řekl Bauer.
I David Knall, který ve Strážnici podniká v cestovním ruchu, při pohledu na přístav kroutí hlavou. „Vodním turistům nenabízí, co potřebují. Pouze současný prodej piva, limonád a veřejné toalety nestačí. Přitom jen Vodní doprava tudy převezla přes jedenáct tisíc lidí,“ uvedl Knall.
Plánovaná modernizace počítá s rozšířením zázemí na břehu i s prostory pro dospělé návštěvníky a děti. „Řešení jsme koordinovali s městem a výstavbu plně podporujeme. Strážnici jako důležitému turistickému cíli na Baťově kanále totiž chybí důstojné zázemí pro připlouvající lodě,“ upozornil mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.
Právě jeho organizace tam před lety postavila prodlouženou přístavní hranu. „Ale zajištění zázemí na břehu bylo a je v kompetenci a na pozemcích města,“ doplnil Bukovský.
I nejnovější doporučení komisí městské rady jsou jednoznačné. Jednat dál o obnově přístaviště a hledat budoucího provozovatele. „Minimálně deset let apelujeme na zlepšení stavu našeho přístaviště. Za tu dobu tady máme ale jen nové toalety a sprchy,“ zlobil se předseda strážnické komise pro cestovní ruch František Kotek.
Radnice má v rukou studii přístaviště několik let. Modernizace má vyjít na dvacet až pětadvacet milionů korun. A ty podle místostarosty Waltera Bartoše chybějí. „Sháníme peníze. Prioritou je ale přestavba zdravotního střediska, abychom zajistili dostupnost lékařské péče. Pak přijde na řadu přístaviště,“ dodal Bartoš.