Rozhodli tak kyjovští radní na svém posledním zasedání. „Při rozhodování brali ohled na zahájení rekonstrukce vodovodního řadu v Havlíčkově ulici. Změnu lze očekávat v lednu či únoru příštího roku," uvedl mluvčí kyjovské radnice Filip Zdražil.

Značky s upozorněním na jednosměrku ve Vrchlického ulici se objevily koncem srpna. Většina tamních obyvatel si změnu nemohla vynachválit. „Zrušení obousměrného provozu znamená nižší provoz a lepší průjezdnost. V křižovatce u autobusového nádraží se už netvoří zácpy, auta se tam nemohla vyhnout. Také si už můžeme zaparkovat před domy," řekla Miroslava Kršňáková, která za úpravu dopravního řešení léta bojovala. Stojí i za několika podpisovými akcemi, v nichž se jí podařilo získat podporu téměř všech obyvatel ulice.

Vrchlického ulice• Spojuje kyjovské autobusové nádraží s Havlíčkovou ulicí
• Stala se oblíbenou objížďkou křižovatky Nerudovy a Havlíčkovy ulice
• Zobousměrnění začne platit začátkem příštího roku a potrvá až do dokončení kruhového objezdu na zmíněné křižovatce pravděpodobně v listopadu 2017

Jednosměrka první měsíce fungovala ve zkušebním režimu. Poté se mělo definitivně rozhodnout. Na konci října uspořádalo město besedu s místními, aby zjistilo, jak jsou se změnami spokojení. Na profilu na sociální síti Facebook Kyjova totiž někteří hlásali proti úpravě směru jízdy v ulici.

Po diskusi následovalo setkání speciální skupiny, která měla výhody a nevýhody jednosměrky shrnout a následně předložit návrh městské radě ke schválení. „Na jednání se setkali tři zástupci z řad obyvatel žijících ve Vrchlického ulici, trojice lidí, kteří jednosměrku kritizovali, a tři zástupci města," vyložil Zdražil.

Z jednání vyšly jako výhody jednosměrky větší klid, bezpeční a více možností zaparkovat. Proti tomu se namítalo tvoření kolon v Havlíčkově ulici a s tím spojené nepohodlí pro lidi žijící v této lokalitě a také zhoršená dopravní situace v křižovatce Havlíčkovy a Nerudovy, kam se veškerý provoz po zjednosměrnění přesunul.

V jiných debatách se upozorňovalo i na bezpečnost řidičů, v křižovatce se často stávají dopravní nehody. Křižovatka navíc leží přímo pod kopcem, silnice první třídy od Vlkoše tak vede po svahu dolů. „Jeden z argumentů také upozorňoval na to, že výfukové plyny aut stojících v kolonách vytváří množství škodlivin," shrnul Zdražil.

Pro kruhový objezd v křížení Nerudovy a Havlíčkovy ulice je už vydané územní rozhodnutí. Dokumentace pro stavební povolení je zpracovaná a nyní se jedná s vlastníky pozemků a inženýrských sítí. „Předpokládáme, že stavební povolení získáme do února příštího roku," sdělil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký. Náklady mohou dosáhnout třinácti a půl milionu korun. Předpokládané datum dokončení je listopad příštího roku.