Se zmenšeninami těžké techniky se do soutěže zapojilo dvaatřicet modelářů. Zvítězil Jiří Vrba s Tatrou 141. „Bylo to velmi precizní. Trochu nám ale zamotal hlavu s tím, že na podvalník umístil obyčejný bagr z časopisu ABC," přiblížil hodnocení Bilíček. Hodně náročné podle něj mohlo být i vyrobení mřížky chladiče u motoru.
Některé výrobky z papíru mají i pohyblivé části. Radim Khek navrhl vyprošťovací Tatru 815 v měřítku 1:32. „Pohyblivé jsou výsuvné nohy vepředu i vzadu, funkční naviják s hákem, otočné rameno jeřábu i záložní rameno. Hýbat se mohou i kola, je možné vyklopit kabinu," popsal Khek. Nakreslit a vydat sešit s modelem mu trvalo asi rok, po jeho vydání jej slepil Ladislav Horňanský. Práce mu zabrala měsíc, model už má asi šest let.
Na svou první výstavu přijel se svými výtvory i svou přítelkyní Andrej Pesničák ze Slovenska. Lepí už patnáct let, na výstavy se jezdil zatím jenom dívat. „Lepím velkou dopravní techniku, nyní jsem zkoušel i techniku z rallye Paříž-Dakar. Občas i stavby," řekl Pesničák.
Papírové modely ale nebyly tím jediným, co v sobotu mohl Dům dětí a mládeže v Kyjově nabídnout. Na nedaleké parkoviště přijeli hasiči a nechali zvědavce nahlédnout do útrob svých zásahových aut. Stály tam celkem tři, včetně speciálního zásahového vozu Tatra 815.7. „Má podvozek upravený do terénu, k nákupu tohoto auta se přistoupilo po požáru v bzeneckém lese. Nádrž pojme devět tisíc litrů," přiblížil velitel kyjovských hasičů Stanislav Schwendt.
Další Tatra se nacházela hned u sportovní haly kyjovského domečku. Ta ale nesloužila k hašení, nýbrž aby se proháněla mezi Paříží a Dakarem. Se svým týmem ji řídí Tomáš Vrátný, ten však do Kyjova nepřijel. Na výstavu přišlo dvě stě dvacet diváků.
Lepit v papírové lize lze v deseti kategoriích. Rozřazení nezávisí ani tak na velikosti, ale co má výsledek představovat. Nejoblíbenější je asi velká dopravní technika, to znamená stroje nad tři a půl tuny. Jsou to vlaky, jeřáby nebo třeba nákladní auta. Letadla a lodě už ale mají vlastní kategorii.