Po roce se Kyjovským podařilo snížit počet těchto blokujících aut na sedm. V tom, aby se jim podařilo dostat z kyjovských ulic vraky a vozy bez technické, výrazně pomohla novela zákona o pozemních komunikacích.

Tu využívají v Kyjově zejména pro odstranění aut, které jsou technicky nezpůsobilé k provozu. „Strážníci postupně zjistili jejich majitele, se kterými začali jednat o odklizení vozidel. Drtivá většina z nich si odtah zajistila sama,“ sdělil vedoucí organizačního a právního odboru radnice Filip Zdražil s tím, že pro odstranění těchto aut stačila prvotní výzva.

Pietní místo v hodonínské radnici věnované místostarostovi Ladislavu Ambrozkovi.
Kdo nahradí zesnulého místostarostu Hodonína? Křeslo zůstane prázdné do března

Strážníci tak nemuseli ani volat odtahovou službu. „V tuto chvíli evidujeme v ulicích města ani ne desítku problematických aut. V jejich případě je situace o něco složitější, protože se nám nedaří ztotožnit vlastníka. Budeme postupovat v intencích, jaké nám novela příslušného zákona umožňuje. Vůz ekologicky zlikvidujeme na náklady města a pokud se nám majitele přeci jen podaří dohledat, náklady s likvidací spojené po něm budeme vymáhat," říká starosta Kyjova František Lukl. Hodnotnější auta se dostanou do dražby.

Současně městský úřad vyzývá obyvatele či časté návštěvníky města, pokud vědí o autě, které je zjevně nepojízdné a dlouhodobě zabírá parkovací místo anebo dokonce stojí někde na trávě, aby poslali foto vozu s upřesněním místa na e-mail: namety@mukyjov.cz. „K likvidaci úřední cestou vede zdlouhavý proces a čím dříve začneme, tím dřív vraky a nepojízdná auta z našeho města zmizí,“ doplnil.