Cílem nové úpravy je umožnit bezproblémové zaparkování rodičům, kteří přivážejí děti do škol auty, a zároveň vyjít vstříc lidem, kteří v lokalitě bydlí. „Změna se týká míst podél cyklostezky a na parkovišti u školky. První hodina parkování zůstává bez poplatku a pro celodenní stání platí zvýhodněný cenový režim," doplňuje Pavková a upřesňuje, že se jedná o dvacet korun po dobu čtyřiadvaceti ho­din.

Veselští mají možnost koupit si parkovací kartu za pět set korun na jeden rok. Na tu mají ovšem nárok jen ti, kteří mají trvalé bydliště v této oblasti. K dostání jsou i karty abonentní, o které mají zájem podnikatelé. Podle mluvčí se počet prodaných karet ročně pohybuje kolem pětasedmdesáti. Moderní trend, placení pomocí SMS zpráv, ve Veselí ještě nezavedli.

Tuto metodu však už od roku 2012 využívají v Kyjově. „U nás se SMS zprávou platí běžně. Tuto variantu zvolí přes dvě stě lidí za měsíc," prozrazuje velitel kyjovské městské policie Lubomír Plachý. Podle něj je nejnáročnějším úsekem Masarykovo náměstí, kde auta parkuje nejvíce lidí. „V této oblasti náměstí se už vyměnilo pět starších parkovacích automatů za nové. Na jaře příštího roku by se výměny mělo dočkat dalších pět," dodává Plachý.

Parkovací sazba v celém Kyjově činí deset korun na hodinu. Parkovací místa se tam ještě rozšíří. „Jedno vznikne u dětské polikliniky. Další rozšíření kapacity pak plánujeme příští rok v okolí parku," uvedla mluvčí kyjovské radnice Barbora Horehleďová. Radní tam variantu neplacené první hodiny zamítli.

Zatímco v Kyjově i Veselí nad Moravou se chystají změny, v Hodoníně vše zůstává při starém. „Zatím zásadní změny v parkovacím systému ani výsadbu nových automatů nepřipravujeme," uvedla mluvčí hodonínské radnice Hana Rakusová. Názory veřejnosti se podstatně liší v otázce výstavby nových parkovišť, a to především s ohledem na danou lokalitu.

ERIKA BENEŠOVÁ