I když už v pátek platila kompletní uzavírka pro nákladní auta, někteří řidiči mezi dvě strážnické brány přesto vjeli. „Kamiony jezdily dnes kolem prodejny stejně jako každý den. Byla jsem se podívat k Černému orlu a je tam značka zákazu vjezdu. Řidiči jej ale vůbec nerespektují, Kostelní ulice je pěší zónou, a u jejího ústí projíždějí kamiony. To je těžko uvěřitelné," vypověděla prodavačka z obchodu na rohu Kostelní a Panské ulice v centru města Marie Lopraisová.

Podobně reagoval vedoucí odboru investic a správy budov strážnického městského úřadu Petr Helísek. „Akce se rozjela a samozřejmě je zmatek, který ovšem není náš. Tranzitní doprava nad tři a půl tuny měla být vedená po objízdné trase, přitom nám tady kamiony jezdí. Nevím, jestli ještě dojíždějí a nevšimli si toho," reagoval v pátek vedoucí.

Že značky řidiči mohli třeba přehlédnout, si myslí také Tomáš Januba z Veselí nad Moravou. „Křižovatkou silnic na Strážnici a na Kyjov jsem dnes projížděl dvakrát, ale žádné značení jsem neviděl. Je možné, že jsem si ho jen nevšiml, protože jsem z Veselí nikam nevyjížděl, projížděl jsem jen městem," řekl.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které opravu hlavního průtahu rozdělenou na pět etap zajišťuje, ale žádné problémy, co se týká stavby, nenastaly. Stejně tak se vyjádřil dopravní inženýr hodonínského dopravního inspektorátu Jan Froněk. „Byli jsme předat dva hotové úseky do předčasného užívání. Po dobu, kterou jsme tam strávili, žádné komplikace nebyly," uvedl Froněk.

Jinudy

Oficiální objízdná trasa pro nákladní auta vede přes Dubňany na Kyjov, Vracov, Bzenec a Veselí nad Moravou. Autobusy mají průjezd povolený, jezdí ale bočními ulicemi. Kvůli opravě se přesunula zastávka Strážnice, Skalická brána do ulice Za Valy. „Je možné, že se operativně vyskytne nějaké drobné zpoždění, ale aktuálně nepočítáme s tím, že by to mělo být dlouhodobé. Záleží na postupu prací," sdělil za Kordis JMK Květoslav Havlík.

Oprava průtahu vyjde zhruba na jednatřicet milionů korun včetně daně. Stavba začala pátou etapou v září loňského roku. Postup se přerušil kvůli kolizi prací na I/54 u veselského Bartolomějského náměstí. Stavebníci se znovu pustili do díla letos v srpnu, podle předpokladů skončí v polovině prosince. „Účelem je oprava povrchů a rozšíření silnice tak, aby splňovala parametry v kategorii MS 9. Dále je to úprava napojení místních cest, odvodnění a zahuštění sítě uličních vpustí a nutná opatření v místech přechodů pro osoby se zdravotním postižením," informoval za ŘSD Aleš Měřínský.