„Zastavení územního řízení bylo logické, ale mělo k němu dojít už před deseti lety, kdy bylo přerušené už potřetí," sdělil předseda spolku Děti Země Miroslav Patrik.

Podle něj bylo jasné už při procesu EIA, kdy se posuzoval vliv na životní prostředí, jasné, že pokračovat v plánování dálnice D55 přes ptačí oblast Bzenecká Doubrava - Strážnické Pomoraví s ochranou čápa bílého, motáka pochopa a dalších ptáků, bylo nerozumné.

Právě průchod přes Bzeneckou Doubravu je problémový. Přes ptačí oblast vede i plánovaný úsek mezi Bzencem-Přívozem a Rohatcem. "Pokud stát místo jedoduchých změn územních plánů s dálnicí mimo ptačí oblast trvá na riskantní trase, pak je logické, že mu bude roky trvat, než vyřeší především zraňování a úhyn chráněných druhů ptáků, hluk či světelný a tepelný smog. Navrhnout reálná zmírňující opatření, včetně kompenzací za ztrátu biotopů, je totiž odborně a časově náročné," doplnil Patrik.

Podle vyjádření Ředitelství silnic a dálnic však příprava více než tříkilometrového úseku mezi Bzencem a Bzencem přívozem stále pokračuje. „Územní řízení jsme nyní pozastavili z důvodu zastaralé dokumentace, do které je nutné zapracovat změny související s životním prostředím, tak aby dokumentace odpovídala současným zákonům," uvedla mluvčí státního podniku Lucie Trubelíková. Stavbu u Bzence chtěli ještě v červnu zahájit v roce 2028.

V srpnu začala stavba prvního úseku D55 na jihu Moravy mezi Starým Městem a Moravským Pískem.Dokončená má být v roce 2024. Navazující úsek mezi Moravským Pískem a Bzencem už má stavební povolení.